Klacht over het zorgkantoor
Bent u ontevreden over de dienstverlening van het zorgkantoor of de manier waarop het zorgkantoor u heeft behandeld? U kunt ons altijd bellen voor een toelichting.
U kunt ook een klacht indienen.
Zo dient u een klacht in
-
Klacht opstellen
Zorg dat onderstaande informatie in uw klacht is opgenomen
Gegevens
- Degene die de zorg krijgt: naam, adres en relatienummer (alleen bij een pgb)
- De contactpersoon: naam, emailadres en relatie tot degene voor wie de zorg is
Omschrijving klacht
- Geef duidelijk aan waar uw klacht over gaat. Is het een klacht over de dienstverlening van het zorgkantoor of een klacht over een zorgverlener
- Geef het tijdspad aan. Wanneer is de klacht begonnen en wat is er tot nu toe ondernomen en door wie om de klacht te verhelpen. En wat was hiervan het resultaat
-
Klacht indienen
Digitaal uw klacht indienen
Heeft u zorg in natura (zin)?
Het indienen van een klacht gaat snel en makkelijk online. Vul hiervoor het online klachtenformulier inHeeft u een persoonsgebonden budget (pgb)?
Het indienen van een klacht gaat snel en makkelijk via mijnVGZzorgkantoor. Kies voor ‘uploaden document’ en de categorie ‘klacht’. En vervolgens kunt u het document waarin de klacht staat uploaden.Klachtenbrief opsturen
Wilt u liever uw klacht via de post naar ons sturen? Vermeld in de brief de volgende gegevens:
- Voorletters, achternaam en adres van degene die de zorg ontvangt
- Voorletters, achternaam, adres en telefoonnummer van degene die de klacht indient en de relatie tot degene die de zorg ontvangt (indien van toepassing)
- Een omschrijving van uw klacht
Postadres: VGZ Zorgkantoor, Postbus 676, 5600 AR Eindhoven
-
Ontvang een reactie van ons
Als u de klacht elektronisch instuurt, ontvangt u een digitale ontvangstbevestiging. Na ontvangst van een klacht (digitaal of per post) nemen we binnen 8 werkdagen contact met u op. Dit doen wij het liefst telefonisch, zodat wij het signaal of de klacht met u kunnen bespreken. Wilt u dit niet? Laat het ons dan weten. Wij handelen uw klacht normaal gesproken binnen 15 werkdagen af. Als dat niet lukt, laten we dit aan u weten.