Contractering en inkoop 2023
Op deze pagina vindt u alles over het inkoopbeleid langdurige zorg voor de jaren 2021-2023. Alle zorgkantoren hebben gezamenlijk een landelijk inkoopkader opgesteld. Daarnaast heeft VGZ Zorgkantoor een aanvullend regionaal inkoopbeleid opgesteld. Het landelijke inkoopbeleid is 1 document wat van toepassing is op elke sector (V&V, GZ, GGZ). Het regionale inkoopbeleid VGZ Zorgkantoor is een apart document per sector.
- Landelijk inkoopbeleid; opgesteld door alle zorgkantoren samen met als doel om u binnen de Wlz duidelijkheid te geven over waar we als zorgkantoren de focus op leggen en hoe u in aanmerking komt voor een overeenkomst voor het leveren van Wlz-zorg in 2021-2023. Bekijk ook het nieuwsbericht van ZN over de publicatie.
- Regionaal inkoopbeleid 2023; per sector beschrijven we de regionale uitdagingen en aandachtspunten. Dit vormt de basis voor ons gesprek met u. Hoe geeft u invulling aan deze uitdagingen in uw regio?
- Aanvulling transitiemiddelen 2022-2023; in het coalitieakkoord en de voorlopige kaderbrief van 7 juli jongstleden zijn extra transitiemiddelen beschikbaar gesteld om een omslag naar anders werken mogelijk te maken. Welke plannen gaat u, samen met collega-zorgaanbieders, indienen?

Verpleging & Verzorging
Aanvulling transitiemiddelen
Webinar

Gehandicaptenzorg
Aanvulling transitiemiddelen
Webinar

Geestelijke gezondheidszorg
Bijlagen inkoopbeleid en nota van inlichtingen
-
Nota van inlichtingen
- Nota van inlichtingen: landelijk inkoopbeleid
- Nota van inlichtingen: VGZ inkoopbeleid
(De uiterste datum van inschrijving voor nieuwe- en bestaande zorgaanbieders is aangepast. Dit was 30 juli 2022 en is aangepast naar 31 juli 2022. Dit betreft pagina 37 van het regionaal inkoopbeleid voor de sectoren Verpleging & Verzorging en Gehandicaptenzorg en pagina 32 voor de sector Geestelijke gezondheidszorg)
Nota van inlichtingen transitiemiddelen
- Nota van inlichtingen transitiemiddelen: landelijk aanvullend inkoopbeleid
- Nota van inlichtingen transitiemiddelen: VGZ aanvullend inkoopbeleid
Bijlagen
- Format voor het stellen van vragen – aanlevering uiterlijk 16 juni voor 12.00 uur
- Overeenkomst Wlz 2021-2023 (bijlage 1)
- Overeenkomst Wlz 2023 (bijlage 2)
- Bestuursverklaring 2023 (bijlage 3A)
- Instemmingsverklaring (bijlage 3B)
- Declaratieprotocol 2023 (bijlage 5)
- Voorschrift zorgtoewijzing (volgt nog)
- Onderbouwing richttariefpercentage (bijlage 8)
- Addendum declareren prestatie gespecialiseerde zorg Laag Volume Hoog Complexe doelgroepen binnen de Wlz (Korsakov 2022-2023) (bijlage 9)
-
-
-
-
Inschrijven via Vecozo
Hieronder leest u hoe zich kunt inschrijven voor 2023. Verwacht u pas in de loop van 2023 te kunnen starten? Dan kunt u ook tussentijds een contract afsluiten. U kunt zich tussentijds inschrijven tot 1 mei 2023. Wij beoordelen een tussentijdse inschrijving op twee vaste momenten in het jaar, op 1 februari 2023 en 1 mei 2023. Wij streven ernaar om uw inschrijving binnen twee maanden, na de genoemde data, te beoordelen. Voor het tussentijds inschrijven volgt u de reguliere procedure die hoort bij het type zorgaanbieder waar u onder valt.
-
- Instemmingsverklaring
- Vragenlijst VECOZO; inclusief uw bijdrage aan de verschillende thema’s. In het inkoopbeleid is beschreven of en hoe u in aanmerking kunt komen voor een tariefsaanpassing en wat u daarvoor dient toe te voegen per thema
-
- Bestuursverklaring
- Vragenlijst VECOZO; inclusief uw bijdrage aan de verschillende thema’s. In het inkoopbeleid is beschreven of en hoe u in aanmerking kunt komen voor een tariefsaanpassing wat u daarvoor dient toe te voegen per thema
-
- Bestuursverklaring
- Beknopt ondernemingsplan; met in ieder geval het bedrijfs- en financieel plan
- Vragenlijst VECOZO; inclusief uw bijdrage aan de verschillende thema’s. In het inkoopbeleid is beschreven of en hoe u in aanmerking kunt komen voor een tariefsaanpassing en wat u daarvoor dient toe te voegen per thema
Lees ook de informatie voor nieuwe zorgaanbieders met onder meer welke certificaten en codes u nodig heeft omdat u nieuw bent in één van onze regio's.
-
- Documenten over de organisatie; zoals inschrijving KvK, VOG, WTZi toelating etc
- Bestuursverklaring
- Vragenlijst VECOZO; inclusief uw bijdrage aan de verschillende thema’s. In het inkoopbeleid is beschreven of en hoe u in aanmerking kunt komen voor een tariefsaanpassing en wat u daarvoor dient toe te voegen per thema
Let op: geef uw e-mailadres door
In VECOZO krijgt u de vraag uw e-mailadres in te vullen. Dit hoort een verplicht veld te zijn. Vul het e-mailadres altijd in, correspondentie vindt plaats via het e-mailadres.