Inkoopbeleid Verpleging & Verzorging

en een maximale inzet van slimme oplossingen en het eigen netwerk.
Zo werken we samen aan toekomstbestendige zorg waarbij zorgprofessionals
aan de slag kunnen op de plekken waar ze echt onmisbaar zijn.
Bijlagen
-
- Bijlage 1: Overeenkomst Wlz 2024-2026
- Bijlage 2: Overeenkomst Wlz 2024
- Bijlage 3A: Bestuursverklaring 2024
- Bijlage Opgave onderaannemers 2024 bij Bijlage 2 bij de bestuursverklaring
- Format onderaannemers 2024
- Bijlage 4: Aanvullende inkoopvoorwaarden
- Bijlage 5: Declaratieprotocol 2024
- Bijlage 6: Voorschrift zorgtoewijzing
- Bijlage 7: Onderbouwing Landelijk Richttariefpercentage
- H3H4_bijlage_7_aanvulling
- Rekenvoorbeeld tarief V&V
- Visie op duurzame toegang tot langdurige zorg
- Aanvraagformat transitiemiddelen 2024-2026
Bijlagen nota van wijziging 8 november 2023:
-
Nota van wijziging 13 september 2023
Nota van wijziging 8 november 2023Bijlagen nota van wijziging 8 november 2023:
-
In de Nota van inlichtingen vindt u een overzicht van de correcties en aanvullingen op het inkoopbeleid Wlz 2024-2026
De vragen en antwoorden hebben geleid tot enkele aanpassingen in het zorginkoopbeleid en de bijlagen. We hebben de documenten gesplitst in landelijke en regionale vragen. Bij beide documenten leest u terug welke wijzigingen er in het inkoopbeleid, of andere documenten, zijn doorgevoerd naar aanleiding van de gestelde vragen.
In deze Nota van Inlichtingen staan de antwoorden op de vragen over het inkoopbeleid die voor iedereen van belang zijn
Wij hebben vragen van gelijke strekking gebundeld om het document overzichtelijk en toegankelijk te houden. We hebben de strekking van deze vragen samengevat en één antwoord gegeven op deze gebundelde vragen. De gestelde vragen, van antwoorden voorzien, komen dus niet allemaal letterlijk terug in de Nota van Inlichtingen. U vindt de gebundelde vragen en bijbehorende antwoorden per paragraaf terug in de documenten.
Sommige vragen zijn niet opgenomen in de Nota van Inlichtingen
Uw vraag is niet opgenomen als het antwoord op de vraag letterlijk terug te vinden is in de inkoopdocumenten, een vraag betrekking heeft op de situatie van de individuele zorgaanbieder of als de gestelde vraag geen feitelijke vraag betreft over de inkoopprocedure.
De Nota van Inlichtingen gaat voor op het Inkoopbeleid Wlz 2024-2026
Hiermee maakt de Nota van Inlichtingen onderdeel uit van deze inkoopprocedure. -
De regiomonitor is niet digitaal toegankelijk. Heeft u toelichting nodig? Neem dan contact op met uw zorginkoper.

Dit staat in ons inkoopbeleid
- Hoe wij zorg inkopen
- Belangrijke acties en deadlines
- Minimumeisen voor een overeenkomst
- Afspraken en regels transitiemiddelen
Hieronder staan specifieke thema's bij het inkoopbeleid.
Thema's in het inkoopbeleid
Beweeg de verzekeringen van rechts naar links
Beweeg de verzekeringen van rechts naar links
Toekomstbestendige Verpleging & Verzorging
Zoveel mogelijk jaren zelfstandig en in positieve gezondheid leven, dat is wat ouderen graag willen. Dat we in Nederland een netwerk bieden van kwalitatief goede en toegankelijke ouderenzorg (en ondersteuning) die hieraan bijdraagt is geen vanzelfsprekendheid. We hebben te maken met vergrijzing en ontgroening. Er zijn vitale ouderen maar ook steeds meer mensen met dementie.
Maatschappelijke beweging
Toekomstbestendige ouderenzorg vraagt een brede maatschappelijke beweging waarbij we een omslag maken in hoe we zowel ondersteuning als zorg inrichten. Het inrichten van naadloze welzijn- en zorgketens, samenwerking over de domeinen heen, een versnelde uitrol van digitalisering en een omslag van ‘zorgen voor’ naar ‘zorgen dat’ zijn absolute randvoorwaarden. Samen werken we aan een toekomst waarbij mensen langer zelfstandig blijven en we de schaarse zorgprofessionals inzetten op die plekken waar zij het meest van toegevoegde waarde zijn.
WOZO, IZA en GALA
Vanuit de uitgangspunten in onze visie op de Langdurige Zorg (zelfstandig, meer technologie en eigen netwerk) geven we invulling aan de uitgangspunten van WOZO, IZA en GALA. Waarbij we inzetten op zelf als het kan, thuis als het kan en digitaal als het kan. Bovendien werken we samen aan de kwaliteit van het bestaan via de implementatie van het nieuwe Kwaliteitskompas.

Zinnige zorg in de praktijk: Good Practices
Good Practices zijn bewezen en succesvolle praktijkvoorbeelden van zorg die het beste bij de cliënt passen. Deze Good Practices zijn bedacht en uitgedragen door zorgaanbieders én helpen bij het aanpakken van personeelstekorten en oplopende maatschappelijke kosten.Mogelijk interessant voor u
Inkoopbeleid andere sectoren