Kwaliteit

Kwaliteit

Wij zien kwalitatief goede zorg als ondersteuning voor cliënten om mee te doen in de maatschappij. Door zorg en ondersteuning aan te sluiten op de zorgbehoefte ontstaat er een hogere inclusie, meer kwaliteit van leven en een op ontwikkeling gericht persoonlijk toekomstperspectief.

Kwaliteitsverbetering voor alle cliënten

Eén van de taken van het zorgkantoor is het inkopen van zorg van goede kwaliteit, passend bij het geldende kwaliteitskader GGZ. Het samen continu verbeteren is een belangrijk onderwerp. Per zorgaanbieder kan de focus verschillend zijn. Onze kwaliteitsexperts komen bij u op locatiebezoek en stellen samen met u vast hoe er met de kwaliteitsuitgangspunten GGZ om wordt gegaan. Ze luisteren naar de ervaringen van cliënten en hun naasten en gaan in gesprek met cliëntenraden en medewerkers. Als zorgkantoor horen we graag wat uw dilemma's zijn zodat we u goede voorbeelden kunnen laten zien om u verder te helpen.